Klachten en tucht

We mogen er wel vanuit gaan, dat iedereen, dus ook een dierenarts, zijn werk zo  goed mogelijk wil doen en tevreden klanten wil hebben.  Helaas is het zo dat waar gewerkt wordt ook weleens fouten gemaakt worden. Maar  zelfs  al heb je jouw werk in jouw ogen goed gedaan dan nog kan het gebeuren dat een klant niet tevreden is. En dan heb je ineens een klacht of een tuchtzaak aan je broek hangen.

Om tuchtzaken te voorkomen, heeft de KNMvD de klachtenprocedure ontwikkeld. Meer informatie over deze procedure vind je in het subdossier klachten  onderaan deze pagina of via deze link.

Ondanks alle inspanningen om je werk zo goed mogelijk te doen, kan het toch voorkomen dat een diereigenaar of de klachtambtenaar en zaak voorlegt  aan de tuchtrechter. Dan is het goed om te weten wat je kunt verwachten en wat de KNMvD voor jou kan betekenen. Meer informatie hierover vind je in het subdossier Veterinair Tuchtcollege onderaan deze pagina of via deze link.

Contactpersoon

Voor vragen over dit onderwerp kun je contact opnemen met Sandra Sparenburg, jurist, via s.sparenburg@knmvd.nl of  030-634 8966 of met Kim Koman, dierenarts en veterinair beleidsmedewerker, via k.koman@knmvd.nl of 030-634 8992.