Klachtenregeling

Het veterinair tuchtrecht heeft ten doel de kwaliteit van de veterinaire gezondheidszorg te waarborgen en de goede en zorgvuldige beroepsuitoefening te bevorderen.

Bij de KNMvD gaan we ervan uit dat iedere dierenarts zijn uiterste best doet om de juiste kwaliteit te leveren bij iedere uitgevoerde behandeling. Helaas weten ook wij dat dat niet altijd haalbaar is. Soms zal er een situatie ontstaan waarbij een klant ontevreden is over de behandeling of de wijze waarop deze is uitgevoerd. In dat geval kan de klant een klacht indienen.

In veel gevallen kan een klacht prima door de praktijk of dierenarts zelf opgelost worden, maar soms lukt dat niet.

In die gevallen kon een klant tot voorheen eigenlijk alleen terecht bij het VTC. Dat is een grote stap en kan erg stressvol zijn voor zowel dierenarts als eigenaar.

Om te voorkomen dat kleine ergernissen al snel bij het VTC terechtkomen en zowel consument als dierenarts een tussenstop aan te bieden in klachtbemiddeling, heeft de KNMvD een klachtenregeling voor haar leden.

Contactpersoon

Voor vragen over dit onderwerp kun je contact opnemen met Conny van Meurs, beleidsmedewerker, via c.van.meurs@knmvd.nl of  030 63 48 900.